kerstlichtjes!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu kerstlichtjes!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu

kerstlichtjes!!

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

09 December 2012 | Spanje, Madrid

hola hola!

que tal?

deze week gingen dan eindelijk de kerstlichtjes aan!
en de stad ziet er meteen een stuk gezelligerer uit. zo heb je in onze straat lampjes hangen waarbij als ze aan zijn het net lijkt of het vuurwerk is. en in de gran via hangt de sky line van madrid doormiddel van lampjes! op het plein bij de mac staat een mega vodafone boom! en op sol staat nog een mega kerstboom. en aan de achterkant van de El Corte Ingles staat een heel poppen decor dat savonds aan gaat en beweegt met muziek en een de poppen vertellen een verhaaltje en zingen echt supperleuk om even een kijkje te nemen! ook klinkt er savonds vanuit de el korte ingles gezellige kerstmuziek zo lijkt het net een beetje alsof je in een kerstfilmpje belant bent echt heel gezellig! en op callao staat een kerstmartk met schaatsbaan en nog een kerstboom de mooiste van de 3 vind ik zelf! wel ontzetten vervelend de mega drukte op straat daar ben ik echt nog niet aangewent maarja wij zijn natuurlijk niet de enige die de mooie versierde stad willen zien.

vanavond gaan we nog een keertje de drukte in om madrid en met name plaza mayor savonds met kerstverlichting te zien en wat mooie foto's te maken:) (tuurlijk zal ik die hier ook opzetten)

verder was deze week niet heel bijzonder dan andere weken,
op stage ben ik weer verder gegaan met mijn boom wat een hoop geklooi was, het is echt een hoop werk en zeker niet makkelijk omdat alles aan de binnekant komt, maar toen ik hem voor de eerste keer rechtop had staan met alvast wat versierinkjes erin en Mesa mij vertelde dat hij hem supper vond en er heel blij mee was, kreeg ik wel weer de spirit om door te gaan. ik ben nu ookal een stuk verder en het einde is bijna in zicht, halve wege volgende week moet hij af zijn! en dan nog hopen dat Agatha hem mooi vind, supper spannend!

en oja oja niet te vergeten vrijdag een gezellig avondje gehad met de nederlandse studenten in een van de apartementen, zaterdag de verjaardag van Allison gevierd met z'n alle en vandaag gezellig weeste schaatsen (hiervlak bij is een flinke schaatsbaan aangelegt ) en als aflsuiting hebben we de churos met chocola geprobeerd natuurlijk eerst even in de rij gestaan want we waren wel naar een van de beste churos tentjes hierzo geweest. tenmiste daar ga ik wel vanuit als er iedere dag een flinke rij voor de deur staat. Maar wel een beetje jammer dat ik er niet zo weg van ben haha, wel weer wat nieuws geprobeerd!

zo lekker eten skypen en dan richting plaza mayor om die in kerstverlichting te bekijken ik heb er zin in!






  • 12 December 2012 - 15:15

    Gerard Bruijstens:

    Ha Dieuwertje,

    wederom een mooi en sfeervol verslag van een week vol kerstindrukken. Mooi om allemaal mee temaken lijkt mij. Fijn dat Mesa jouw boom mooi vindt. Stel je voor van niet, dat zou alles in een ander perspectief stellen toch? Nu de drive er is om er aan door te werken zal hij vast mooi worden en zal ook Agatha er best content over zijn.

    Leuk dat je al aan het schaatsen bent geweest. Het is in Madrid ook net de efteling zeg!

    De churos met chocola ziet er vooral vet en calorieachtig uit. Het lijken wel worsten, maar ik neem dat het bladerdeeg is gevuld met het een of ander zoetig spul.

    Wij hebben afgelopen weekend nog Sinterklaas gevierd hier. Datwas erg leuk en de foto van Lars heb je natuurlijk op facebook al gezien. Er waren leuke persoonlijke gedichten en dito cadeaus. Een prachtige familieavond omdat wij met uitzondering van de geboorte van Lars een rotjaar achter de rug hebben, vond ik het leuk om Corrie te verrassen met een weekendje Barcelona. We gaan daar onze trouwdag vieren. Gelukkig vond ze het leuk! Maar goed ook want ik had de vliegreis en het hotel al geboekt.

    Nou meid, je bent weer een weekje dichter bij een weekje thuis. Houd nog even vol, maar dat gaat vast lukken.

    Fijne week en tot ziens!

    x Gerard.

  • 16 December 2012 - 15:45

    Dieuwertje Bruijstens:

    hee Ome gerard!

    ik vind het echt heel leuk dat jullie zo goed op de hoogte blijven!

    het was inderdaad erg leuk om mee te maken en weer eens heel wat anders dan in waalwijk want in zo'n grote stad moet natuurlijk alles ook groot uitgepakt worden.

    hihi dat is ook toevallig toen ik op de ijsbaan stond zeiden Vera en ik tegen elkaar we krijgen echt een efteling idee nu haha.

    de churos met chocola zijn niet echt mijn ding net als veel andere dingen hier in spanje haha het ziet er bijna allemaal heel lekker uit maar dan valt vaak de smaak toch tegen. de churos zijn de spaanse ollibollen denk ik, de smaak komt redelijk overeen en ik zou niet weten waar ik het anders mee kan vergelijken. erg vet in iedergeval!

    wat leuk om weer samen met zijn allen en nu ook met kleine Lars erbij die het natuurlijk allemaal prachtig bind sinterklaas gevierd te hebben. een leuke avond om niet te vergeten! zozo een weekeindje Barcelona! leuk joh misschien dat ik daar ook nog eens een dagje heen ga nu het nog kan. laat maar horen hoe het is bevallen en geniet er maar lekker van, ik weet eigenlijk wel zeker dat dat gaat lukken! jullie genieten van de kleinste dingen volgensmij:) Ja nu nog maar een weekje mmmm kijk er wel naar uit hoor even lekker in het normale ritme. voor jullie ook nog even voordat jullie" weihnachten gaan feiern" in deutschland!!!!
    dat zal vast ook heel leuk worden volgens mij zijn ze in Duitsland best fanatieke weihnachtfeierners!.



    ik ga nu mijn volgende verslagje erop zetten, hasta luego!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Agatha Ruiz de la prada

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2013

madrid found my heart and will always be in it!

03 Februari 2013

living the goodlife

29 Januari 2013

eerste designer aankoopje in the pocket

20 Januari 2013

maskerssss

13 Januari 2013

terug van weggeweest!
Dieuwertje

hoi hoi zoals jullie weten ga ik een half jaartje stage lopen bij Agatha Ruiz de la prada in Spanje!! en deze site zal ik gebruiken om mijn spannende avontuurtjes van daar in op te schrijven zodat jullie lekker mee kunnen genieten enjoy!

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 14900

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Agatha Ruiz de la prada

09 September 2012 - 09 September 2012

Coctèles

06 September 2012 - 06 September 2012

Hola Madrid

Landen bezocht: