hello december! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu hello december! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu

hello december!

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

02 December 2012 | Spanje, Madrid

buenos tardes!

we zijn alweer in weekje 10 beland, en de maand december ingekropen!
Madrid is zich al helemaal klaar aan het maken voor de kerst, en dat is voor ons als toch nog wel een beetje toeristjes erg leuk om te zien! de stad word druk versiert met lampjes, kerstbomen,kraampjes, etc etc. zo zijn we dit weekeind ook een kijkje gaan nemen op plaza mayor.

maar eerst stage! op stage hebben we deze week meegeholpen met het maken van de kerstboom die maandag al richting de winkel van Agatha in Milaan ging. Verder ben ik verder gaan werken met de kerstboom van plastic in het groot. het is een hoop werk maar het begint steeds meer ergens op te lijken! ook heb ik nog wat kleine inkoopjes gedaan en ben ik een aantal x voor Mesa op en neer naar de winkel van Agatha gegaan. Ik mag het misschien eigenlijk niet zeggen, maar ik merk nu wel dat in dit wereldje de klant toch wel vaak genept wordt. zo moesten we een x met een hoop man uit de studio naar de winkel van Agatha hier in Madrid omdat er fotografen langs kwamen en het zo net leek alsof het druk was in de winkel.. maar dat gebeurt wars overal in dit soort bedrijven wel een beetje.

vrijdag eindelijk weekeind!
vrijdag avond niet zo veel gedaan lekker geskyped met thuis en een beetje geluierd. zaterdag was het eindelijk 1 december whiehoee mn eerste deurtje van mijn december kalender mocht ik openen en een lekker chocolaatje zat daar op mij te wachten. 's ochtends heb ik eventjes wat opdrachtjes voor school gedaan en 's middags ben ik met Vera en Annemieke de stad ingedoken hebben we wat geshopt ik ben nu de vrolijke eigenaar van een heerlijke warme rode trui geworden! en zijn we daarna ri Plaza Mayor gegaan waar we een rondje hebben gemaakt op de kerstmarkt die die dag geopend was. er werden ontzetten veel onderdelen voor kerst stalletjes verkocht, gekke mutsjes, versieringen voor in de bomen etc etc. daarna ben ik
lekker naar huis gegaan en heb in mn bed nog even een filmpje van thuis gekeken!

zondag stond op de planning om met Vera en Annemieke naar een parkje te gaan. we zijn met de metro opgestapt op Calloa en uitgestapt bij plaza de españa, daar hebben we een rondje gelopen bij een klein parkje waar we uitkwamen en vervolgens zijn we richting het "palacio real Madrid" gelopen en hebben we een rondje gemaakt in de Sbatini gardens bij het paleis. het was echt heerlijk weer zo'n 10 graden maar met een heerlijk zonnetje en dus zijn wel lekker tegen een muurtje aan bij de fonteinen in de zon gaan zitten, en hebben we daar onder het genot van een lekker stokbroodje wat drinken en wat mistercorn heerlijk van de zo'n genoten. naar een paar uurtjes zijn we weer wat verder gaan lopen en zijn we nog even in de katholieke kathedraal "Santa María la Real de La Almudena" een kijkje gaan nemen. deze was super groot en ook weer heel mooi. doordat het zo'n mooie dag was vandaag, kon je door het mooie zon licht het glas in lood en zijn gekleurde schaduwen goed zien. Onderweg naar het kathedraaltje kwamen we nog 3 hele leuke straat muzikanten tegen, 1 van hen bespeelde een gitaar en de andere 2 bespeelde een soort van harp in de vorm van een piano met stokjes, ja heel vreemd ik het zelf ook nog nooit gezien, maar het klonk erg vrolijk. en allerlei mensen begonnen er van te dansen. na de Kathedraal moesten we allemaal erg plassen en zijn we richting huis gegaan.

het was weer een leuk weekeindje en we hebben weer eens wat van Madrid gezien!

nu weer even kokerellen.

ciaociao!

xx







  • 03 December 2012 - 11:57

    Gerard Bruijstens:

    Buenos días Dieuwertje,

    wederom dank voor jouw verslag en nogmaals mijn complimenten voor jouw manier van schrijven. Je weet op een prettige manier de sfeer over te brengen. Ik waande me echt in het zonnetje tegen de muur en zag de zonnestralen binnenvallen door de gebrandschilderde ramen van de kerk. Heel leuk en fijn om te lezen.

    Hier sneeuwt het op het ogenblik en is het nat en koud. Ben dus maar blij dat je in Madrid bent op dit ogenblik. Overigens heb ik vandaag toch de zon in huis gekregen, want vanochtend belde Rob ziek op en omdat linda moest werken, heb ik aangeboden om op Lars te passen. En ja, als hij zijn glimlach opzet en vervolgens zijn kwijlende bekkie tegen je aandrukt, dan smelt alles en schijnt de zon stralender dan ooit!

    Ontluisterend om te horen dat we ook door de modewereld belazerd worden, maar niet echt natuurlijk! Alle foto's en reclameuitingen zijn uitsluitend bedoeld om in de hoofden van mensen illusies te planten en daar wordt natuurlijk geen middel voor geschuwd. Alles draait om illusie en kopen, kopen, kopen!

    Leuke foto's die je hebt bijgevoegd en ik zie dat de kabeltrui weer terug zijn intrede doet. Zo zie je maar, dat wat goed is steeds in een wat andere snit terugkeert.

    Mooi om te lezen dat jullie ook lekker blijven genieten buiten de stage om en ons daardoor wat laat leren over Madrid.

    Vandaag ben je weer aan de slag vermoedelijk en ik hoop dat het een mooie en succesvolle week voor je wordt. Verder ben je weer een week dichter bij jouw kerstreces gekomen en dat moet extra motiveren denk ik.

    Voordat ik ga afsluiten wil ik je nog een vraag stellen "wat is mistercorn?"

    Voor nu de hartelijke groeten ook namens Corrie en tot ziens!

  • 03 December 2012 - 21:25

    Dieuwertje Bruijstens:

    Buenos dia familia!!

    geen dank ik laat jullie graag meegenieten!

    ik las het overal ja! sneeuw in Brabant! het heeft altijd wel wat vind ik maar ik vrees dat het alleen natte sneeuw is geweest? Hoewel het hier vandaag ook flink koud was scheen het zonnetje hier wel en is er nog geen sneeuw te zien. wel heb ik gehoord van een vriendin die wat verderop in madrid, ri de bergen een stage loopt dat daar al wel sneeuw gevallen is!

    wat jammer voor rob dat hij ziek is, maar wat leuk voor jou dat je weer even lekker kon genieten van de aanwezigheid van lieve Lars en jou dag weer goed was!, de foto's van Larjse op facebook zijn iedere keer weer superleuk, mooi en lief!

    ja inderdaad ik begin nu wel te merken dat een hoop dingen in de modewereld stiekem vaak leuker worden gemaakt dan ze zijn. hoewel ik daar eigenlijk niet in wil geloven hihi.

    jaja de kribbeltrui is weer in! de zara lag er vol mee en ik heb weer een warme trui waar ik me in deze koude dagen in kan verschuilen.

    zondag was echt een heerlijke dag ondanks dat we niet veel "fanatieks" hadden gedaan was het wel een hele leuke dag en hebben we heerlijk genoten van het weer en ook weer een stukje nieuw Madrid ontdekt.
    Nu we hier zijn moeten we daar zeker wel gebruik van maken vind ik, zodat we als we thuis zijn ook nog wat te vertellen hebben over de stad waar we straks een half jaar gewoond hebben!

    vandaag ging gelukkig erg snel, m'n kerstboom is eindelijk een echte kerstboom aan het worden en ik ben lekker druk bezig geweest. net nog Spaanse les gehad nog 3 hierna en dan zitten onze Spaanse lessen er hier alweer op. ja heerlijk ben stiekem al een beetje aan het aftellen hoor!

    Mistercorn is de merknaam van een soort gefrituurde mais met zout snacks (ofzoiets) ik weet eigenlijk niet hoe ze gemaakt worden maar ze zijn onwijs lekker! (als het goed is staan nu alle foto's er op en ook een foto van de verpakking, want die heerlijke snacks mogen niet vergeten worden haha)

    bedank tante Corrie nog maar van het showen van haar mooie schoenen gemaakt door haar vader. ik vind ze echt heel mooi en ze zijn zelf nu 46 jaar later nog hip!

    verder ook alles goed daar?

    liefs dieuwertje!!









  • 03 December 2012 - 21:25

    Dieuwertje Bruijstens:

    Buenos dia familia!!

    geen dank ik laat jullie graag meegenieten!

    ik las het overal ja! sneeuw in Brabant! het heeft altijd wel wat vind ik maar ik vrees dat het alleen natte sneeuw is geweest? Hoewel het hier vandaag ook flink koud was scheen het zonnetje hier wel en is er nog geen sneeuw te zien. wel heb ik gehoord van een vriendin die wat verderop in madrid, ri de bergen een stage loopt dat daar al wel sneeuw gevallen is!

    wat jammer voor rob dat hij ziek is, maar wat leuk voor jou dat je weer even lekker kon genieten van de aanwezigheid van lieve Lars en jou dag weer goed was!, de foto's van Larjse op facebook zijn iedere keer weer superleuk, mooi en lief!

    ja inderdaad ik begin nu wel te merken dat een hoop dingen in de modewereld stiekem vaak leuker worden gemaakt dan ze zijn. hoewel ik daar eigenlijk niet in wil geloven hihi.

    jaja de kribbeltrui is weer in! de zara lag er vol mee en ik heb weer een warme trui waar ik me in deze koude dagen in kan verschuilen.

    zondag was echt een heerlijke dag ondanks dat we niet veel "fanatieks" hadden gedaan was het wel een hele leuke dag en hebben we heerlijk genoten van het weer en ook weer een stukje nieuw Madrid ontdekt.
    Nu we hier zijn moeten we daar zeker wel gebruik van maken vind ik, zodat we als we thuis zijn ook nog wat te vertellen hebben over de stad waar we straks een half jaar gewoond hebben!

    vandaag ging gelukkig erg snel, m'n kerstboom is eindelijk een echte kerstboom aan het worden en ik ben lekker druk bezig geweest. net nog Spaanse les gehad nog 3 hierna en dan zitten onze Spaanse lessen er hier alweer op. ja heerlijk ben stiekem al een beetje aan het aftellen hoor!

    Mistercorn is de merknaam van een soort gefrituurde mais met zout snacks (ofzoiets) ik weet eigenlijk niet hoe ze gemaakt worden maar ze zijn onwijs lekker! (als het goed is staan nu alle foto's er op en ook een foto van de verpakking, want die heerlijke snacks mogen niet vergeten worden haha)

    bedank tante Corrie nog maar van het showen van haar mooie schoenen gemaakt door haar vader. ik vind ze echt heel mooi en ze zijn zelf nu 46 jaar later nog hip!

    verder ook alles goed daar?

    liefs dieuwertje!!








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Agatha Ruiz de la prada

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2013

madrid found my heart and will always be in it!

03 Februari 2013

living the goodlife

29 Januari 2013

eerste designer aankoopje in the pocket

20 Januari 2013

maskerssss

13 Januari 2013

terug van weggeweest!
Dieuwertje

hoi hoi zoals jullie weten ga ik een half jaartje stage lopen bij Agatha Ruiz de la prada in Spanje!! en deze site zal ik gebruiken om mijn spannende avontuurtjes van daar in op te schrijven zodat jullie lekker mee kunnen genieten enjoy!

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 14896

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Agatha Ruiz de la prada

09 September 2012 - 09 September 2012

Coctèles

06 September 2012 - 06 September 2012

Hola Madrid

Landen bezocht: