twee in één - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu twee in één - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu

twee in één

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

25 November 2012 | Spanje, Madrid

hola hola!

sorry dat ik jullie dit keer zo lang heb laten wachten, maar don't worry ik zet gewoon twee verlaagjes in een!

de week van maandag 12 t/ zondag 18 november, heb ik op stage door gewerkt aan mijn boom van plastic in het groot. ik ben verder gegaan met de patroon tekeningen over te nemen op het plastic en ben ook al begonnen de verschillende patroon delen aan elkaar te maken. ( in middels zitten alle delen aan elkaar en kunnen we aan de verstevigingen en versiersels gaan werken).

Ook kwam deze week Mesa zijn gloed nieuwe outfit van de ontwerper "Maison Martin Margiela" for H&M aan ons showen en zijn wel zelf ook een kijkje gaan nemen in H&M. dat was erg leuk om te zien, ook zijn ontwerpen zijn net zoals die van Agatha Ruiz de la Prada erg maf. Maar dan wel op een hele andere manier. zo had je een tas die op zijn kop zat als je hem draagt, een portemonnee in de vorm van een handschoen, een jurk die als je hem aan hebt niet verticaal maar horizontaal eruit ziet. (enkel)n laarzen met glazen hakken die ik zelf persoonlijk erg mooi vond! een sleutel hanger met een lok haar etc etc.

hier een linkje: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LzPNTmmYmmQ

Vrijdag 1 november kwamen eindelijk mijn lieve zus nicht en Libby langs! ik had me er onwijs op verheugt en dat mocht ook wel want het was een super leuk weekendje. ze kwamen aan rond 12 uur s'morgens dus ben ik op tijd op gestaan heb ik me op opgefrist en ben ik met de metro richten the aeropuerto gegaan! daar hoefde ik nog maar een kwartiertje/ half uurtje te wachten voordat ze de gate's uit kwamen. eerst een dikke knuffel gegeven en toen op hun verblijf voor het weekeind! en natuurlijk heb ik ook even ons huisje laten zien. ze zaten in het Hostel op dezelfde vloer als ons appartement dus dat was ideal!
we hadden alle 4 ontzettend honger dus zijn we de stad in gedoken om wat lekkers te eten te halen. ik heb ze lekker laten smullen van een tomaté museo broodje bij het Yamon Museo. daarna zijn we lekker de winkels in gedoken om te gaan shoppen. helaas konden we alle 4 niet echt iets vinden en was het shoppen een beetje een flop. Maar goed ze waren er nog het hele weekeind en er was nog genoeg te doen en te zien. na het shoppen zijn we eerst even lekker uit gaan rusten in het hostel en daarna voor het avond eten zijn we naar Alhambre gegaan! een tapa's tentje in de buurt van Sol. We hebben daar erg lekker gegeten en zo konden ze meteen ook een beetje het avond leven hier zien. voor de vrijdag avond had ik kaartjes geregeld voor Club Joy een van de bekendste clubs van Madrid. daar hebben we het tot 5 uur 's ochtends uitgehouden. En de volgende dag zijn we er redelijk op tijd uit gegaan om er weer een leuke lange dag van te maken. en zijn we met de metro en te voet richting de kabel baan gegaan die over Madrid gaat. onder weg kwamen we nog per toeval langs Templo de debod ( een egyptische temple die opnieuw gebouwd is in Madrid. het schijnt een plek te zijn waar nu 's avonds regelmatig jongeren verzamelen en vanuit daar de kroegjes in trekken) we waren met de kabel baan Ri Casa de Campo gegaan en zijn daar uitgestapt en verder gaan lopen. dat was nog een hele toch om bij de metro te komen maar goed we hadden het wel heel gezellig gehad en hadden ons onderweg goed vermaakt. smiddags hebben wen nog wat winkeltjes bezocht en wat gedronken op plaza Mayor en 's avonds zijn we lekker een cocktail gaan drinken bij een cocktail barretje in de straat tegen over ons. en daarna nog even gefeest bij Star studio! een beetje een country tentje!
Zondag was alweer hun laatste dagje hier. Ik had 's avonds lekker bij hun in het hostel geslapen en baalde 's ochtends flink dat het de laatste dag voor hun was, maar goed we gingen er nog gewoon een leuke dag van maken en dat was ons zeker gelukt, zo heb ik ze de overdekte supermarkt laten zien wat ze gelukkig ook leuk vonden! en hebben we nog lekker rond gesnuffeld in allerlei winkeltjes en kwamen we in een heel leuk shopping straatje die ik zelf ook nog niet had ontdekt. en hebben we toch allemaal nog wat gekocht. daarna hebben we de leuke dag afgesloten met wat lekkers bij de Starbucks!
kortom heel veel gedaan, gezien, gelachen en gezelligheid! i mis them already!

de week erop was ook al weer voorbij gevlogen. op stage hebben we meegeholpen met de boom waar Sara en Gaby mee bezig waren. want deze moet maandag blijkbaar al af zijn aangezien die in de winkel van Agatha in Milaan komt te staan. we hebben vrijdag tot 7 uur 's avonds door gewerkt en zullen maandag weer hard aan de slag moeten!
ook hebben we deze week stiekem een kijkje mogen nemen in de winter collectie van 2013.

vrijdag avond zijn we met alle Madrid students naar het apartementje van de nieuwe Nederlandse studentjes gegaan en hebben daar gezellig gedronken gekletst! om 2 uur hadden we de metro naar huis en verder zijn Annemieke Vera en Ik ook niet meer uit geweest. zaterdag thuis vrij weinig gedaan lekker een beetje gehangen en 's avonds met Annemieke een meiden avondje met thee, een filmpje die Mayke van thuis voor ons meegenomen had, lekker wat te snoepen een haar maskertje en gezicht's maskertje mmmmm m'n huidje is weer lekker ge revitaliseerd zoals op de achterkant van het pakje stond haha.

Vandaag zondag heb ik lekker even geskyped met thuis, gepoetst en ben ik 's middags met de Kerstman op pad gegaan en hebben we lekker gesnuffeld en geshopt! het is hier trouwens allemaal heel erg leuk versierd de verlichtingen gaan nog niet aan maar er staat al een mega grote kerstboom op Sol bij plaza Mayor zijn ze bezig met het op zetten van de kerstmarkt op Callao zijn ze druk bezig een ijsbaan (als het goed is ) neer te zetten, en overal hangen al allerlei lampen.

nou dit was het wel zo'n beetje.
ik zal er ook weer wat foto's bij droppen!

muchos besos!

  • 26 November 2012 - 16:00

    Gerard Bruijstens:

    Hoi Dieuwertje,

    fijn dat je een dubbel verslag hebt gemaakt. Ik miste dat van vorige week al, maar ik dacht die heeft het zo lekker met de meiden, dat komt later wel!
    Mooi om te lezen dat jullie het zo leuk gehad hebben. Dat is overigens ook aan de foto's wel te zien! Het zal even moeilijk geweest zijn voor je toen ze weer vertrokken. Gelukkig komt kerst dichterbij en kun je weer even thuis zijn.

    Wij hebben afgelopen zaterdag met jouw pa en ma weer lekker gegeten en geborreld. Wij waren aan de beurt om voorons clubje te koken en Corrie had Marokkaans gekookt. Het was weer erg lekker en vooral ook erg gezellig. Een prima idee dat kookclubke!!!

    Mooi dat het op de stage ook naar tevredenheid loopt, dat was immers de reden waarom je bent gegaan.
    Heel veel succes nog de komende weken en mogelijk zien we elkaar dan rond kerst. Overigens zijn wij met de kerstdagen in Duitsland "Weihnachten feieren" dat leek ons een keertje een romantisch idee.

    Nou meisie een hele leuke en leerzame week gewenst van kale oompie en kleine tantetje en tot ziens!

    Kalihari & Kaya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Agatha Ruiz de la prada

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2013

madrid found my heart and will always be in it!

03 Februari 2013

living the goodlife

29 Januari 2013

eerste designer aankoopje in the pocket

20 Januari 2013

maskerssss

13 Januari 2013

terug van weggeweest!
Dieuwertje

hoi hoi zoals jullie weten ga ik een half jaartje stage lopen bij Agatha Ruiz de la prada in Spanje!! en deze site zal ik gebruiken om mijn spannende avontuurtjes van daar in op te schrijven zodat jullie lekker mee kunnen genieten enjoy!

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14882

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Agatha Ruiz de la prada

09 September 2012 - 09 September 2012

Coctèles

06 September 2012 - 06 September 2012

Hola Madrid

Landen bezocht: