first week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu first week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu

first week

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

28 September 2012 | Spanje, Madrid

¡Hola! dagje een en twee hebben we er nu al opzitten.
vanochtend weer op tijd uit bed, gegeten en opgefrist. en weer met de metro ri de studio van Agatha ruiz de la prada. benieuwt wat we vandaag moesten doen kwamen we binnen. eerste half uurtje een beetje om ons heen zitten kijken en gewacht tot er iemand naar ons toe kwam om te zeggen wat we moesten doen. dat gebeurde niet echt dus besloten we het zelf maar te vragen. en omdat Mesa (onze stagebegeleider) er nog niet was wisten ze ook niet echt wat ze ons moesten laten doen. uit eindelijk mochten we een aantal broeken af gaan werken. was best leuk om te doen en ook wel gaaf want deze komen in de winkel te hangen en heeft dus straks waarschijnlijk ook iemand aan! onder het naaien kwam hondje Ibi ( de chiwawa van agatha) gezellig op m"n schoot liggen echt een lief beesje en leuk dat die zo rond loopt geeft toch een iets relaxter sfeertje op de een of andere manier vind ik.
tijdens de pause zijn we met de andere stagaires laura en zara ( uit uruguai en colombia) wat gaan eten en we hebben afgesproken dat zij ons spaans leren en wij hun engels!
om 5 uur mochten we weer naar huis en hebben we thuis paelja gebakken. oja en net is er een jongen uit duitsland aangekomen die in ons huisje komt wonen tot en met 28 februari net als ons echt toevallig.
en nu lekker even lui doen!

Iik heb al 3 daagjes niet geschreven (sorry) maar ik heb besloten om iedere week een verslagje van de week te schrijven aangezien we nu geen/minder dag tripjes gaan doen, en er dus minder interesants is om te schrijven. deze week is overigens goed verlopen. De stage bevalt goed! de sfeer is ook erg relaxed. Het verstaan gaat nog wel lastig aangezien ze zoveel en zo snel praten maar als ze wat langzamer praten gaat het stukken beter! En onze collegatjes ( 2 andere stagaires uit Uruguay -Laura en Colombia -Sara) helpen ons goed! In een week tijd weet ik nu al nuttige dingen als schaar,naald,strijken,pin,enhebrador(weet niet eens het Nederlandse woord ervoor haha) etc in het Spaans. Gisteren hebben we Agatha in de studio ontmoet. Ons werd verteld dat ze meestal niet zo aardig/geïnteresseerd was, maar ze kwam best oke over! Ze stelde zich netjes voor en like'te Annemieks blazer haha! gelukkig sprak ze ook engels! en ze zei op het eind "happy to meet you" dus dat ging allemaal goed en was wel even leuk. Verder kan ik nu al zeggen dat ik deze week heb gewerkt/meegeholpen aan een paar broeken jasjes en een bruidsjurk! klinkt voor de eerste week al best oké toch!
vanavond gaat Laura met ons mee uit! ze is erg aardig en we eten vaak in de pauze samen met haar en Sara. waarbij wij meestal aan een boterham met pasta zitten en hun vaak uitgebreid eten meenemen wat ze van te voren zelf hebben gemaakt, of ze nemen de ingrediënten gewoon mee! wat overigens veel Spaanse mensen doen.. Annemieke en ik hebben maar besloten ons bij deze Spaanse gewoonte een beetje aan te gaan passen. Aangezien iedere dag een brood met choco pasta eten ook gaat vervelen. ( voor laura en sara is brood met pasta meer een snack geen maaltijd zij eten zoiets dan ook als tussendoortje bijvoorbeeld haha).
Wij gaan zo maar eens koken. Vandaag weer lekker gebakken aardappeltjes( heb ik gister uitgeprobeerd en ik merk dat dat 1 van mijn specialiteiten qua koken is) met een lekkere schnitzel en pot groente!
zondag zal ik nog wat schrijven over hoe het weekeind was! en dan zul je weer een weekje moeten wachten!
muchos besos!

Mari Bruijstens:

Hallo Dieuwertje grappig idee dat er straks iemand met een broek aan zijn of haar gat rondloopt waar jij zelf aan gewerkt hebt.
    Goed dat jullie zelf ook wat initiatief nemen dat werkt altijd positief. ik weet zeker dat jullie daar nog veel creatieve uitspattingen zullen krijgen. Heel veel succes, ook met het spaans.

• 28 September 2012 - 18:44

Dieuwertje Bruijstens:

hee papa!!
    ja inderdaad! heb vandaag ook meegeholpen aan een trouwjurk!
    ben benieuwt wat er nog meer gaat komen!
    dankjewel dankjewel en tot over 2 weekjes en skype natuurlijk! heb er zin in. xxx

• 01 Oktober 2012 - 13:34

Gerard Bruijstens:

Beste Dieuwertje,
    Wat leuk dat je al zo lekker bezig bent en al zoveel nieuwe mensen ontmoet, dat lijkt me helemaal te gek. Mooi ook dat je met kleding bezig bent nu die daadwerkelijk gedragen gaat worden. Ja en dan is zo'n trouwjurk natuurlijk wel heel erg speciaal. Een enhebrador is overigens in het Nederlands een draadinsteker en wordt ook wel een oud wijvenoog genoemd, ha, ha! Voor jouw spaanstalige vrienden, in het engels heet het een needle threader. Hier gaat alles prima en ook met Lars is alles o.k., maar dat heb je al op facebook kunnen zien. wa ies 't toch 'n lekker manneke war!!

nou meid heel veel plezier nog de komende week en we kijken weer uit naar het volgende verslag. en ehh pas op voor de hond, trap er niet op!!!!!

Liefs ook van Corrie,

Gerard.

• 04 Oktober 2012 - 08:51

Maria:

Lieve Dieuwertje,

We hebben je laatste verslag gelezen en vinden het super dat je het zo leuk hebt daar. Maar we zijn vooral ook heel trots op ond kleine nichtje!!!!!!
    Veel sukses,
    Liefs Harrie en Maria

• 04 Oktober 2012 - 08:52

Maria:

Sorry-typefout: ONS kleine nichtje natuurlijk!