Klunsje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu Klunsje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu

Klunsje

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

07 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

Hola! buenos dias.

alweer een weekje stage lopen er opzitten.
maandag was onze stage begeleider Mesa er eindelijk!
hij was erg druk omdat hij net terug was van Milaan dus hij zijd at hij ons na de pauze even zou spreken en uit zou leggen wat we zouden gaan doen.
maar ook na de pauze had hij daar geen tijd voor.. dat was wel even balen want we wilden nu toch onderhand wel weten wat we moesten doen en even dingen over leggen wat betreft onze stage opdrachten die we van school hadden gekregen.we zijn maar gewoon verder gegaan met waar we de vorige week mee bezig waren, het helpen van de andere met was klusjes. en ik heb inkopen gedaan samen met Sara.
dinsdag had hij gelukkig wel even tijd en vertelde hij dat ze bezig waren met kleding / kostuums voor een heel bekend theater! en wij mochten hier bij mee gaan helpen. ook mocht ik weer inkopen gaan doen met Sara op zich best leuk en leerzaam heb veel creatieve winkeltjes ontdekt van maar een paar meter van ons huis vandaag en weet ook weer een beetje beter hoe de metro werkt! maar toen ik terug kwam baalde ik wel een beetje want ik wist eigenlijk nog steeds niet waar ik die week bezig mee zou moeten zijn, Annemieke was al druk bezig met haar opdracht en Mesa had het veel te druk met allerlei andere dingen. De rest van de week heb ik gelukkig wat opdrachten gehad waar ik lekker aan heb zitten werken en even een tijdje mee zoet was. zo heb ik verschillende oorbellen moeten bedenken en maken voorbij een outfit en meegeholpen aan een deel van een kostuum voor het theater. soms baalde ik wel dat ik nu geen Nederlands maatje had waar ik ook mee kon praten maar gelukkig vertaalde de nieuwe vrouw(28) uit Uruguay die maandag was gekomen af en toe waar ze het nou over hadden in het engels! woensdag was wel niet helemaal mijn dag. vinger verbrand aan de strijkijzer vervolgens de strijkijzer kapot laten vallen, thuis van de trap gevallen.de schoonmaakster was die dag net geweest en ik wilde gaan koken en had daar dus olie voor nodig dus ik doe de kast open pak de fles olie en hoppa, doppie er af heel het aanrecht en m'n arm onder de olie. ja ging lekker allemaal. donderdag zit ik hier precies een maand en kwam Vera gezellig bij mij eten we gingen pannenkoeken pakken! poging 1 ging niet helemaal zo als gewenst de pannenkoek begon gewoon te koken in de pan en stonk naar ei haha. we hebben vervolgens iets meer bloem in het beslag gegaan en toen kwamen de lekkere pannenkoekies! wel weer een x of 3 m'n vingers verbrand aan de deksel en m'n mobiel op mijn pannenkoek meet jam laten vallen maar hé we hadden pannenkoeken en ze smaakte nog lekker ook!
vrijdag lekker laatste dagje. het ging goed op stage ik was lekker bezig en de tijd vloog voorbij. s'avonds met Jim naar een Shisha bar geweest en bijna heel Madrid doorgelopen om er een te vinden haha. daar een lekkere cocktail op met gratis watepijp! en vervolgens nog bij een ander cocktailbarretje de volgende cocktail gedronken! zaterdag middag ben ik gezellig met Vera gaan eten bij haar thuis! lekkere kaiserbroodjes met groentesoep en kaas en tomaat mmmm me gusta! s'middags op pad gegaan voor een metro abonnement voor mij, godzijdank ging Vera mee zij had dit al eerder gedaan met Anne en wist een beetje hoe het moest. we moesten bij metro station monclao zjin en hebben zowat heel dat station rond gewandeld maar uiteindelijk vonden we waar we moesten zijn en was er een lieve vrouw aanwezig die het allemaal voor ons wilde vertalen in het engels. prachtige foto gemaakt, en m'n abonnement is binnen! weer met de metro terug en nog even rond gehuppeld in de super mooie h&m langs de gran via. Savonds hebben we lekker een filmpje gekeken met zn 3e! zometeen maar eens even boodschapjes gaan doen en misschien alvast even iets gaan doen aan m'n stage verslag en hw spaans.. verder vandaag een lekker luie zondag. oh en ik zal mn was er eens uit gaan halen adiossss

  • 07 Oktober 2012 - 18:58

    Gerard Bruijstens:

    Ha Dieuwertje,
    Dank voor het nieuwe verslag over jouw belevenissen van de afgelopen week. Dat was niet niks, maar alle shit kan maar beter ineens komen nietwaar? Ik hoop dat je niet veel last hebt van de verbrande vingers en jouw val van de trap. Met name de verbrande vingers kunnen je parten spelen bij jouw stage werk. Jammer dat ze jullie een beetje laten zwemmen wegen tijdgebrek. Aan de andere kan kan dat ook jullie creatieve kanten activeren en kun je als je het toch grotendeels zelf moet uitzoeken laten zien wat je in huis hebt. Elk nadeel heb weer z'n voordeel hé!

    Nog een klein weekje en dan zijn papa en mama er en als ik het goed heb begrepen komt Mayke ook nog even aan. Gezellig!

    Geniet van de komende week en pas of voor nieuwe ongelukjes! Liefs Gerard.

  • 07 Oktober 2012 - 22:13

    Dieuwertje:

    hoi hoi,

    bedankt voor de leuke reactie!
    met mijn vingers gaat het goed heb alleen een brandblaar maar heb er verder geen last meer.
    en van de val van de trap heb ik ook gelukkig niets overgehouden was gewoon een gevalletje "lompe koe" haha. ja dat is af en toe wel vervelend maar we hebben a.s. dinsdag even een gesprekje met onze stage begeleider en onze begeleider hier in spanje komt dan ook dus wie weet word dan nog het een ander duidelijk en vinden we hier een oplossing voor. over dat creatieve dat is zeker! ik vind het dan ook supperleuk dat er gewoon word gezet we hebben dit en dit en bedenk er maar wat bij. zo kan ik ook een beetje zien wat ik kan en leer ik ook weer heel veel tijdens het maken en van mn fouten natuurlijk. ik weet ook wel zeker dat we met een hoop kennis terug komen! al is het niet zo streng en zakelijk als we hadden verwacht het is allemaal erg relaxed maar we zijn ook nog niet bezig met de kleding voor de fashion week dus we zullen zien wie weet. we moeten ook eerst maar eens leren met de machine's om te gaan etc. voor dat we met het echte werk beginnen. jaa leuk vrijdag zijn we lekker vrij dan is hier een of andere speciale dag van spanje. maar heb er zin in ben benieuwt wat zijn van ons woonplaatjes vinden! en hoe het vliegen ze bevalt haha.

    dankjewel! jullie ook een fijne week de groetjes thuis en tot het volgende verslagje.Liefs Dieuwertje

  • 12 Oktober 2012 - 13:31

    Annemieke Roozeboom:

    Dieuwer, verander je het vandaag even? Anders komt het er niet meer van. Thank you! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Agatha Ruiz de la prada

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2013

madrid found my heart and will always be in it!

03 Februari 2013

living the goodlife

29 Januari 2013

eerste designer aankoopje in the pocket

20 Januari 2013

maskerssss

13 Januari 2013

terug van weggeweest!
Dieuwertje

hoi hoi zoals jullie weten ga ik een half jaartje stage lopen bij Agatha Ruiz de la prada in Spanje!! en deze site zal ik gebruiken om mijn spannende avontuurtjes van daar in op te schrijven zodat jullie lekker mee kunnen genieten enjoy!

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14896

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Agatha Ruiz de la prada

09 September 2012 - 09 September 2012

Coctèles

06 September 2012 - 06 September 2012

Hola Madrid

Landen bezocht: