maskerssss - Reisverslag uit Manzanares el Real, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu maskerssss - Reisverslag uit Manzanares el Real, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu

maskerssss

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

20 Januari 2013 | Spanje, Manzanares el Real

Hola Hola,

weer een weekje verder, lekker!

deze week ben ik ten eerste begonnen met het lijnen/strepen trekken en lapjes knippen uit een lap stof van 5 meter voor de vestido para la novia ( de jurk van de bruid) tijdens de fashionweek! flink wat tegenslaagjes gehad want iedere keer als we net met een onderdeel klaar waren kwam Mesa of een van de dames uit de studio even kijken en moesten we het op een andere manier doen en dus konden we weer helemaal opnieuw beginnen. Na dat dat zich zon 5 keer had herhaald was ik eindelijk klaar met mijn geknip en gestreep whiehoee. met een kleine lach van opluchting ging ik naar Mesa om te vertellen dat ik klaar was in de hoop dat ik weer wat anders (leukers) mocht doen. alleen liep het een beetje anders dan verwacht want op het moment dat ik dat vertelde kwam mesa aan met 2 rollen stof een blauwe glitter en een groene glitter en hij zei: "Well we need 4 meters of the green one and 4 meters of the blue one en toen kwam het: "the same as you dit whit the other fabric". van binnen schreeuwde een stem in mn hoofd , waaaaaaat are you kidding me? dikke reed! maar natuurlijk was ik wel zo netjes en beleeft en zij ik: oke great!
gelukkig ging het dit keer wel in een keer goed en was ik binnen anderhalve dag klaar! En na dit karweitje kon ik wél met iets anders beginnen en ging ik Gaby en Guan helpen met het maken van de 40 maskers voor de modellen op de catwalk. Sara het Colombiaanse meisjes die er al was voor dat wij begonnen is donderdag weer richting huis vertrokken, ik begon me toen wel te beseffen hoe raar het eigenlijk is. Je leert hier zoveel verschillende mensen kennen uit zoveel verschillende plaatsen en landen, waar je regelmatig soms zelfs iedere dag mee optrekt en voor je het weet zijn ze weg en zie je ze misschien wel nooit meer.. maar ja thats life! Die dag was 'savonds ook het theater "Sofocos" waar we eerder al heen geweest waren maar dit keer in een echt luxe theater "theatro nuevo apolla madrid' met een hoop bekende en rijke mensen en ook zoals ze dat hier noemen de periodico de pers! en ook dit keer had iedereen uit de studio vrijkaartjes gekregen en mochten ook wij erheen! wij zaten boven op het balkon! waar we een mega stijle trap zonder leuning af moesten naar rij 6 stoel 22/24 en 26, "halo hoogtevrees!" het toneel stuk begon zowat een uur laten er duurde ongeveer 2 uur. dit keer verstond ik het al een stuk beter dan de vorige keer dat we geweest waren maar 2 uur lang je zelf consentreren dat is mij te moeilijk en was ik blij toen het afgelopen was. na de voorstelling was er nog een afterparty in de hal van het theater met gratis tonic met olijfjes de olijfjes waren heerlijk maar de tonic had ik maar gepast bah vies spul is dat zeg! En daar stond ik dan met mijn fel oranje shirtje van 5 euro uit de sale bij de h&m tussen de rijke kakkers en sjeik geklede mensen met echte louis vuitton, chanel tasjes en over de top bondjassen. ja daar stond ik! ondanks mn goedkope kloffie was ik wel mooi in stijl van agatha ruiz de la prada en ik mocht er zijn gratis en voorniks! de volgende dag moest weer gewoon gewerkt worden dus rond half 1 zijn we weer richting huis gegaan. de volgende dag bzzzzzz 8:15 nog even 5 minuten blijven liggen en bzzzzz 8:20 2e wekertje ging af en nu hoppa dr echt uit. aankleden ontbijten tandenpoetsen gezicht wassen jas aan en gaan. nog 8 uurtjes gewerkt aan de maskers met Gaby en Guan en om 17:00 weeekeind!
een heerlijk relaxed weekeind!

vrijdag avond gezellig geskyped met het thuis een beetje geluierd en mn bed ingerkopen. zaterdag lekker uitgeslapen ontbijtje op half uurtje hardgelopen met Annemieke boodschapjes gedaan en verder niks nuttigs "savonds nog een filmpje opgezet en het avond eten maar geskipt aangezien we om half 4 ons volgestampt hadden met stokbrood en knakworstjes. En vandaag weer lekker lui! uitgeslapen ontbijtje gedaan zo maar even wat voor school doen denk en verder lekker chillebillen in mn pyama!

hoe was/is jullie weekeind?

muchos besos!



  • 21 Januari 2013 - 22:27

    Gerard Bruijstens:

    Ha Dieuwertje,
    Fijn dat je die rijke stinkers een mooi poepie hebt laten ruiken daar. Dat je gek bent geworden van al dat geknip kan ik begrijpen, maar als je de repen straks terugziet tijdens de modeweek in decorum van een prachtige jurk, dan mag je weer apetrots zijn toch.

    Hier gaat alles zijn gangetje. De hele week nog winter, maar naheft weekend dooi. Hoop dat het dan maar evenveeltje lente wordt, want ik ben de winter nou wel zat. Steeds doordat k weer de weg op is erg vermoeiend. Laatst 3 uur over gedaan om op mijn werk te komen.

    Lars heeft inmiddels zijn eerste tandje, en het tweede lijkt onderweg. Hij heeft er soms best last van, maar het manneke blijft lachen. Heerlijk zo'n optimistisch kereltje.

    Nou meisje zet hem op de laatste weken en blijf leuke mensen ontmoeten. Ook al zie je ze misschien nooit meer, je wordt er nooit minder van, in tegendeel!

    Heel veel lieve groeten ook namens Corrie
    Gerard

  • 28 Januari 2013 - 12:59

    Gerard Bruijstens:

    Wat een fouten in mijn bericht. Via mijn nieuwe Ipad typen valt nog niet helemaal mee.

    "in decorum van" moet zijn-------------> in de vorm van
    "maar evenveeltje lente" moet zijn ----> maar een beetje lente
    "Steeds doordat k" moet zijn -----------> omdat ik steeds

    Zo dat wilde ik toch nog even rechtzetten!

    voor deze week wens ik je al het goede toe en heeeeeeeeeeeeeel veel inspiratie en creativiteit.

    Hasta la Vista

    Gerard.

  • 29 Januari 2013 - 21:18

    Dieuwertje Bruijstens:

    hee lieve ome Gerard en tante Corrie!

    fijn dat het bij jullie nu eindelijk een beetje gaat dooien, op een gegeven moment is het wel genoeg geweest.ik word ook al helemaal blij dat nu de zon hier ook steeds weer meer gaat schijnen en je hem ook echt gaat voelen. Ik hoop dat als ik thuis ben de temperatuur in Nederland ongeveer hetzelfde is als hier. Want dan hebben we hier echt lekker overwinterd!

    aah wat leuk Lars zijn eerste tandje! leuk ook dat nu hij langzaam echt een mannetje aan het worden is jullie en hij zelf natuurlijk ook al zijn eerste dingetjes mee mogen maken. en dat hij dan zo vrolijk blijft is helemaal fijn de foto's zijn ook keer op keer weer heel leuk van hem op facebook, zoals die van kerst met de hond en die slee vond ik helemaal geweldig!!

    dankjewel en dat gaat helemaal goed komen bijna fashionweek, een vriendin komt nog langs en lekker uit nu we nog van het Spaanse uitgaans leven kunnen genieten! ik houd jullie op de hoogte.

    liefs en groetjes van Dieuwertjw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Manzanares el Real

Agatha Ruiz de la prada

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2013

madrid found my heart and will always be in it!

03 Februari 2013

living the goodlife

29 Januari 2013

eerste designer aankoopje in the pocket

20 Januari 2013

maskerssss

13 Januari 2013

terug van weggeweest!
Dieuwertje

hoi hoi zoals jullie weten ga ik een half jaartje stage lopen bij Agatha Ruiz de la prada in Spanje!! en deze site zal ik gebruiken om mijn spannende avontuurtjes van daar in op te schrijven zodat jullie lekker mee kunnen genieten enjoy!

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 14869

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Agatha Ruiz de la prada

09 September 2012 - 09 September 2012

Coctèles

06 September 2012 - 06 September 2012

Hola Madrid

Landen bezocht: