pittig weekje! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu pittig weekje! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Dieuwertje Bruijstens - WaarBenJij.nu

pittig weekje!

Blijf op de hoogte en volg Dieuwertje

27 Oktober 2012 | Spanje, Madrid

Buenos dia!

zo ik heb er weer een druk weekje opzitten.
deze week was een pittig weekje op stage, we hadden van Mesa de opdracht gekregen 5 verschillende soorten ontwerpen van kerstbomen te maken natuurlijk op een Agatha Ruiz de la Prada wijze voor de komende kerst! maandag en dinsdag heb ik nog even wat andere klusjes gedaan en sarah en laura meegeholpen met het maken van de vormpjes voor in hun kerstboom. en woensdag mocht ik zelf aan een boom beginnen! ik moest een boom van plastic maken waar in de binnenkant allerelei figuurtjes zouden komen te hangen. na dat ik uitleg van Pipi en Magda had gekregen was ik begonnen. niet wetende dat ik bezig was met een van de moeilijkste ontwerpen maar goed ik had een heel idee in mijn hoofd en ben maar gewoon begonnen. het was heel veel werk want ik moest eerst de patroon tekeningen maken, rekening houden met de goede maten vervolgens patroon uitknippen en op het plastic maken dat weer uitknippen en dan alles netjes strijken dan lijmen en dan nog voor de versteviging bepaalde glas staafjes er in verwerken. ik was best trots op waar ik mee bezig was en ik had wel het idee dat het aan het lukken was.

vrijdag toen ik bijna helemaal klaar vertelde Mesa dat hij het toch liever op een andere manier wilde. ik was ontzettend moe van de drukke week want had natuurlijk ook gewoon spaanse lessen, en Annemieke was heel deze week ziek dus ik moest ook alleen koken alleen afwassen zelf boodschappen doen, wassen etc etc. en zat er vrijdag ook wel een beetje doorheen toen Mesa vertelde dat hij er niet tevreden over was een dat het op een andere manier moest en Pipi probeerde uit te leggen hoe ik het moest doen maar ik het nauwlijks verstond en als Magda het voor mij ging vertalen in engels continue zei r: "you have to do it just try just doe it! want als Mesa dit wil dan moet je het gewoon doen hoe moeilijk het ook is.. en dat dan ook precies die week 2 x een kop thee over me heen valt. er splintertjes glas in mijn handen komen omdat niemand even vertelde dat je bescherming moest gebruiken bij de glas staafjes die ik aan het knippen was. en iedereen om me heen Spaans sprak waar ik nauwelijks wat van begreep.

maar goed al met al was deze week wel voorbij gevlogen aangezien ik zo druk bezig ben geweest en geen seconde stil heb gezeten. en na 3 pogingen heb ik toch alweer opnieuw een begin gemaakt van de boom waar Mesa wel tevreden over was!

vrijdag avond heb ik lekker gebakken tomaatjes gekookt voor Annemieke Vera en mij, een receptje dat mijn oma en mama af en toe maken en waar ik heel veel van hou! Ik had het nog nooit gemaakt maar het was toch aardig goed gelukt. voor Annemieke en Vera was het iets nieuws maar ook zij vonden het gelukkig lekker! ik had maar besloten om niet uit te gaan s`avonds terwijl dat eigenlijk wel het plan was maar mijn bedje was net iets aantrekkelijker dus ben ik daar lekker ingekropen en heb een beetje uitgeslapen.

Vanochtend (zaterdag) heb ik mijn ochtend ook weer goed besteed! eerst even wat ontbeten , toen hardgelopen dit keer de trappen gebruikt ipv de lift! gedouched, gewassen, mn bedje opnieuw opgedekt, mn kleertjes gestreken en mn mn kamer gedweild en opgeruimt! O´ en ook nog even een jurkje voor vanvond en een lekker stokbroodje voor de lunch gehaald!

vanavond hebben we ook nog een leuk avondje in petto we vieren we dat Charlotte 20 jaar is geworden en gaan we gezellig met een paar man wat drinken en misschien nog uit! Zondag staat op de planning een pretpark met Helloween thema! kortom een leuk, relaxed, vol en nuttig weekeind!

dos besos voor jullie allemaal!

  • 28 Oktober 2012 - 14:45

    Gerard Bruijstens:

    Hoi Dieuwertje,

    goh meid jouw geduld is wel erg op de proef gesteld deze afgelopen week zeg. Het is wel het harde leven van de ontwerper. Dat is een leerproces dat niet eenvoudig is, maar je wel loutert. Heel veel sterkte daarbij en ik hoop dat het huidige ontwerp naar ieders zin zal blijven. Maak er maar een foto van,ik ben erg benieuwd hoe het er uitziet. Hopelijk heb je de komende week meer mazzel en gooi je jezelf niet onder de thee. Met glas moet je inderdaad erg voorzichting zijn. Hele kleine splintertjes kruipen in je huid en die gaan later fors irriteren.

    Nou meid wederom bedankt voorjouw verslag en tot facebooks zullen we maar zeggen!

    liefs Gerard.

  • 29 Oktober 2012 - 21:08

    Corrie Bruijstens:

    Hoi Dieuwertje,

    werken, leren, sporten, koken, cleanen, shoppen, uitgaan pffff ik word al moe als ik er aan denk, petje af hoor.
    Ben wel héél benieuwd hoe jij gebakken tomaatjes kookt Dieuwertje?! (grapje) en ook naar het resultaat van je opdracht.

    Cartel de la Semana creativa!
    Liefs Corrie.

  • 02 November 2012 - 19:52

    Dieuwertje Bruijstens:

    @ ome gerard! ja zeg dat wel haha. was af en toe wel even flink teleurgesteld maar uiteindelijk gaat het heel goed met mn boompje hij is bijna af en Mesa mijn stage begeleider is er helemaal weg van en heeft m al aan iedereen laten zien voor zo ver hij nu af is! de foto komt nog als hij helemaal af is! tot facebooks/ waarbenjijze! en veel plezier op papa zn feest vanavond!

    @tante corrie,

    jaja het 'op je zelf leven" is nog een best druk bestaan! wel erg leuk en je leert er ontzettend veel van zoals gebakken tomaatjes koken haha. koken is voor mij gewoon het werkwoord voor eten klaarmaken haha.

    zoals ik al tegen ome Gerard zij ik zal de foto van mn eindwerk op fb zetten ben er zelf ook benieuwt naar hihi.
    jij ook veel plezier vanavond!

    buen fin de semana!


  • 02 November 2012 - 19:54

    Dieuwertje Bruijstens:

    * de fotos op op facebook of waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Agatha Ruiz de la prada

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2013

madrid found my heart and will always be in it!

03 Februari 2013

living the goodlife

29 Januari 2013

eerste designer aankoopje in the pocket

20 Januari 2013

maskerssss

13 Januari 2013

terug van weggeweest!
Dieuwertje

hoi hoi zoals jullie weten ga ik een half jaartje stage lopen bij Agatha Ruiz de la prada in Spanje!! en deze site zal ik gebruiken om mijn spannende avontuurtjes van daar in op te schrijven zodat jullie lekker mee kunnen genieten enjoy!

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 14864

Voorgaande reizen:

06 September 2012 - 28 Februari 2013

Agatha Ruiz de la prada

09 September 2012 - 09 September 2012

Coctèles

06 September 2012 - 06 September 2012

Hola Madrid

Landen bezocht: